..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Thursday, March 17, 2011

..Keep IT alive -- RECHARGED!!..

IT just a small piece of me..
IT will stay inside there until the time comes..
IT will be strong  and even stronger day by day..
IT will always smile..
IT will survive..
IT will alive..
IT will!!

bila hati berbicara, tiada patah kata yg dapat menafsirkan yg sebenarnya..
tak perlu lagi ada madah2 puitis..
merungkai rahsia hati yg bagai nak mati..
yang ada kini hanya satu hati yg kembali suci..

seminggu yg menuntut banyak pengorbanan..
dr minggu sebelumnya ika dah ingatkan diri sendiri apa yg akan kunjung tiba..
tp bila sampai masanya,betul2 teruji..

dan..
di sebalik ujian2 yg mndatang tu gak ika sedar something..
I'M STRONG ENOUGH..~

life is to short to hold back..
setiap org ad jln crta hidup sendiri..
dan pasti kita brusaha utk pergi jauh dr kisah silam yg pahit, yg buat kita trluka..
bukan ika sengaja biar dr ika terus trikat dgn kisah silam yg pernah buat ika jatuh..
2 3 tahun yg cukup pahit utk dilalui..
langkah yg sering kali tempang..
tak perlu dah semua tu..
tp ika cuba uji diri sendiri..
ika kembali pada semua tu..
yg ika pasti tak de lagi air mata yg gugur..
matangkan diri dengan segala yg terjadi..
teach yourself to be positive..
dan dr semua tu ika dpt inspirasi utk terus bertahan..
syukur pd DIA utk segalanya..

.
.
.
.
.
.
.

dan disebalik kekuatan yg ika ad, ika bukan sendiri..
ika ad ahli keluarga yg terus jadi tulang belakang ika..
harta yg tiada nilainya..
mereka yg jadi keutamaan ..
mereka yg jadi panduan..



terima kasih TUHAN utk anugerah yg teristimewa ini..

tak lupe pada mereka2 yg mengisi hari2 ika..
gelak ketawa dan ap juga kenangan yg tercipta..
pasti akan ika ingat sampai hujung nyawa..



dan siapa juga kamu yg bergelar sahabat..
TERIMA KASIH!!

Friendship is PRICELESS!!!

.
.
.
.
.
.
.
.

the last part for someone special..
someone who bring the light..
someone who bring the hope..
someone who bring the smile back..

satu lagi anugerah dr TUHAN...
yg tak pernah ika jangka kehadirannya..
sesungguhnya DIA maha mengetahui dan sentiasa mandengar rintihan hambaNYA..

dia la teman, dia la kawan dan dia gak cikgu yg mengajar erti kekuatan sebenar..
erti sebuah kehidupan..
dia yg ada di setiap langkah ika kini..
yg sentiasa memberi galakan, dorongan dan kekuatan..
  susunan langkah jadi lebih teratur..
hati tenang utk hadapi dugaan yg mendatang..

LIFE IS A TEST..
no one know his fate and destiny..
where ever you go,what ever you do, when ever it is..
always be ready..
...
.
.
.


b..
THANKS for everything!!!!


It doesn’t matter if I’m lonely. 
Whenever I think of you
A smile spreads across my face.
It doesn’t matter if I’m tired. 
Whenever you are happy
My heart is filled with love.

Today I might live in a harsh world again.
Even if I’m tired, when I close my eyes, I only see your image.
The dreams that are still ringing in my ears
Are leaving my side towards you.
Everyday my life is like a dream.

If we can look at each other and love each other
I’ll stand up again.
To me, the happiness of those precious memories
Will be warmer during hard times.
For me, hope is a dream that never sleeps.


Like a shadow by my side 
you always quietly come to me.
To see if I’m hurt, to see if I’m lonely everyday
With feelings of yearning, you come to me.
Even if the world makes me cry, I’m okay.
Because you are always by my side.
Like dust, will those memories change and leave?
I’ll keep smiling to ease my heart.

Everyday my life is like a dream.
If we can look at each other and love each other
I’ll stand up again.
To me, the happiness of those precious memories
Will be warmer during hard times.
For me, hope is a dream that never sleeps.


No matter how many times I stumble and fall
I’m still standing like this.
I only have one heart.
When I’m tired you become my strength.
My heart is towards you forever.


So I swallowed the hurt and grief.
I’ll only show you my smiling form.
It doesn’t even hurt now.
I’ll always hold on to the dreams I want to fulfill with you
I’ll try to call for you at the place I cannot reach
I love you with all my heart.


No comments: