..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Tuesday, August 31, 2010

..Mercun, Meriam Buluh dan Aku..

detik 12.00 malam 31 OGOS dah pun berlalu..tak perlu sambutan besar..cukup sekadar kita tahu menghayati dan menghargai apa erti sebenar di sebalik kemerdekaan..sedih bila mengenangkan apa hakikat sebenar yg ada dalam masyarakat kita sekarang..laungan merdeka sana sini, tp sebenarnya jiwa mereka tak pernah merdeka..merdeka pada erti kata bebas tp kebebasan yg disalahertikan..

aku panjatkan kesyukuran kerana diberi peluang utk lahir sebagai anak merdeka..tanpa perlu merasai perit jerih ditindas dan ditakluk..

tak nak terlalu emosi malam ni..sambil2 siapkan kerja yg ada, kedengaran sayup2 bunyi mercun..buat aku terkenang memori zaman kanak2 aku..hehe memori yg cukup indah..lagi2 nak dekat raya ni..





mercun??meriam??
jangan pandang rendah pd anak mak yg cengeng ni kalau aku cakap 
aku pernah letupkan meriam buluh..!
huhu selamat aku tak meletup sama..kami amat mengutamakan keselamtan k...hihi bila ingat balik kenangan2 tu, terbit rasa rindu yg tak dapat aku tafsirkan..zaman kanak2 la paling best..banyak2 mercun, mercun roket, mercun naga, mercun mancis, mcm2 lagi la..dan yg paling femes dah tentu mercun bawang...haha


tp skrg punya mercun lebih pada makan tuan..time nk raya la mcm2 berita dengar..pesanan kepada semua..jaga diri leklok nak dekat raya ni..hati2 dalam perjalanan pulang ke kampung halaman..

walaupun mood raya dah membuak2, tp kita still tak habis puasa lagi..utamakan yg lebih utama dulu..kejar apa yg kita perlu kejar sekarang..selamat datang LAILATUL QADAR.....~


7 comments:

diriku said...

he2..gmbar usop sontorian 2..he2..pepun, jom kite kejar 10 mlm ganjil ni =]

..ika itu aku.. said...

@diriku
kartun plg pemes time kte knk2 dlu..
skrg xde dh...huhu
hrgai pluang yg kte msh ad..
kjar slagi blh kjar =)

purplekyu^_^ said...

wawawa...terrer tul...maen meriam buluh ag...huhu^^

ayin~weeweet said...

pernah main meriam ke?pehh kewl~

..ika itu aku.. said...

@purplekyu^_^
zmn teror yg dah brlalu...haha

..ika itu aku.. said...

@ayin~weeweet
dlu geng dgn bdk2 nkal, tu yg lyn meriam buluh..skrg pencen dah..haha

sop said...

main mercun Pop lg selamat..
anak Sop pun suka..huhu