..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Wednesday, September 29, 2010

..yang terbaik vs kesempurnaan vs terima seadanya..

3 perkara yg kerap bermain dalam kepala 
sejak 2 menjak 3 menjak ni..
ibarat 1 quote yg aku jumpa 
"whatever u think continuously emerges in your reality"..
sememangnya ini realiti yg ada kini..

ada apa pada yg terbaik?? 
wujudkah kesempurnaan?? 
pasrah dan terima seadanya??

"mencari yg terbaik dalam diri sendiri"..
ayat ni yg aku pegang sekarang..
ayat ni yg buat aku jadi kuat..
buang jauh2 segala yg negatif..
bentuk diri n tanam segala yg positif..
tapi aku sedar hakikat aku sebagai seorang hamba..
manusia yg serba kekurangan..
dalam kuat ada lemahnya..
seringkali terleka bila hadir nikmat yg sepatutnya aku syukuri..
mudah utk mengejar cintaNYA tp utk 
menjaga cintaNYA terlalu payah..
istiqamah yg kucari..

yg sempurna hanya milik DIA..
1 fakta yg hakiki..
tak wujud kesempurnaan dalam dunia ni..
bila mengejar nikmat kesempurnaan dunia yg tak pernah wujud..
kesudahannya pasti penyesalan..

terima seadanya..
ayat yg seringkali mudah diluah dan terbit dari bibir kita..
tp di mana sepatutnya kita letak terima seadanya??
terima seadanya ketentuan hidup kita??
terima seadanya apa yg kita terima??
terima seadanya andai itu takdirNYA??
terima diri kita seadanya??

cukup sempurnakah kita nak mengejar kesempurnaan??
atau
cukup terbaikkah apa yg kita usahakan utk mendapatkan yg terbaik??

sedarkah kita jauh bezanya antara sempurna dengan yg terbaik..
letakkan kesempurnaan dan yg terbaik pada tempatnya..
kesempurnaan hanya padaNYA..
sebaliknya kita usahakan yg terbaik utk dapat yg terbaik 
sebelum kita pasrah dan terima seadanya apa ketentuanNYA..


kekhilafan aku yg serba kekurangan andai apa yg aku bicarakan ada cacat celanya...~

No comments: