..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Wednesday, November 17, 2010

..Kisah Lipan, 2 Mak Y0ng dan Malam Raya..

nak dijadikan cerita..
permulaannye begini...kuikui

dalam duk sibuk mem'bz'kan diri tolong mak kat dapur..almaklumlah, esok kan hari raya =P mak tibe2 mcm terkejut, bergegas gi kat ruang tamu..aku time tu tengah duk blend lada kering, duk main mesin tu tak berapa nak dengar la ap yg berlaku di sekeliling...huhu off mesin blender, aku pun duk same la gi tengok apa jadi..bunyi macam mencemaskan je..

dan sememangnye mencemaskan bila ada lipan masuk dalam rumah..dah la yg ada kat depan tu 3 org budak kentut pengarang jantung aku skali dgn 2 org mak yong..lipan yg boleh kire ketegori dewase, warna hitam..dah name lipan, jgn la main2..mak yg juga merangkap nenek dgn pantas jd hero mlm ni.aku sampai agak lewat nak buat apa2 aksi..hihi tak sempat nk korban lg sok ad dah yg terkorban mlm ni.. =[ terpaksa bila nak mengelakkan dr kebarangkalian yg tidak diinginkan..

di sebalik kisah lipan malam ni, buat aku teringt balik sejarah aku dgn lipan..dalam 5 beradik, aku yg trpilih, 2 kali kene gigit lipan..hoho yg lain rekod bersih je..1st time kene paling tak leh lupe la..umur aku 9thn time tu..waktu kejadian di malam hari, nak masuk tido time tu..tibe2 ad rasa sakit yg amat sgt kt tumit kaki...waaaaaaaaaaaaaa mmg mengejutkan semua isi rumah la...mcm2 penawar pki la mlm tu..dr air bateri kete, smpi la batu delima abah agkat aku..

tp plg aku tak blh lupe..aku tendang perut mak yg tengah sarat malam tu.. ='[  sbb kesakitn dr bisa yg tak trtggung tu sume jadi luar kawalan..aku lupe ap jadi pas tu, cam ne bisa tu reda..yg ingat bangun pg sok hr nampak la ad 2 lubang kt tumit..2nd time kene gigit lipan masa kt kampung..yg ni tak brp ingt sangat dah, umur berapa pun tak ingt tp still masa aku sek rendah lagi..yg aku pasti masih kekal dalam memori zaman kanak2, mmg 2 kali aku kene gigit lipan...hihi

balik pd kisah 2 mak yong..yg 2 tu aku refer kat kakak2 aku..aku selamat sampai rumah isnin tghr, rumah dh sedia riuh..aku belum masuk rumah budak2 kentut dah kejar dulu...waaaaaaa, tak terucap ap rasa time tu..going back to the main story..aku nak cite kat sini usia baby bump kakak2 aku dh membesar..k.long dah sarat 7 bulan..k.ngah dah masuk 5 bulan..

kali ni rase excited sangat sebab nk terime 2 org baru dalam waktu trrdekat n jarak waktu pun dekat..yg paling seronok pengalaman ble dapat main dgn baby dalam prut..bile baby bergerak, macam main soccer dah..hihi subhanallah..sgt takjub dgn kuasa Tuhan!!!! walaupun ni bukan pengalaman 1st aku sebab memang tak pernah miss dr anak k.long yg 1st dlu..tp pengalaman cam ni akan tetap jd pengalaman yg berharga..rasa sangat bertuah dilahirkan sebagai wanita..ad tak peluang utk aku rasa sendiri pengalaman brhrga tu?? semua tu kuasa DIA yg aku sendiri tak tahu..~


Salam Aidiladha buat semua =)

No comments: