..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Monday, August 8, 2011

..Tak makan Siput Sedut, PELIK tak??

adakah anda tahu apa itu siput sedut???
gedik kalau tak tahu..haha
paling pemes lagi superb siput sedut masak lemak cili api..
memang menjilat2 jari la..
Siang hari cite pasal makanan, kurang pahala puasa kang..ngeh3

sekumpulan seepoot sedut yang comel lote..

tapi sedap cam ne pun..ika takkan kisah sebab ika dah tak leh nak makan siput sedut..huhu dulu2 ika makan gak la, nak kata tak reti sedut tak de lak minta mak sedutkan..haha cumanya, makin hari keinginan untuk menyedut tu berkurang dan sekarang hilang terus..

macam2 gak kisah siput sedut ni yang ika dengar..paling melekat kisah siput ustazah ika masa sekolah dulu..biasa la kan nak masak lauk lemak cili api siput sedut, menu utama kene la ada si siput ni..nak dijadikan cerite, ustazah ika masukkan sume siput dalam besen tapi belum sampai masa nak masak lagi..bila masuk dapur nak masak, agak2 apa terjadi??dinding dapur rumah ustazah ika dipenuhi oleh siput sedut yang comel..terus cancle nak masak..pas dengar yang ni ika terus lancarkan perang damai pada siput sedut..haha

kat rumah ika sorang je kot yang tak makan si sedut ni..setelah agak lama mak tak masak siput sedut, atas permintaan ada la siput sedut ni kat rumah..petang semalam tatkala kaki melangkah masuk dapur nak siapkan juadah berbuka terasa macam tersepak batu..pelik lak la datang mana plak batu tu..bila diteliti rupa bentuknya terus meremang bula roma..tindakan paling refleks "MAK!!!!!!"ampun mak..ngeh3 terkejut sangat dah sampai tak leh nak pegang en siput tu..yang hidup dah tak leh geng, yang dalam periuk lagi la..hikhik


Pagi tadi mak masak siput sedut time sahur, ika hanya mampu melihat dan memerhati saje mereka makan..ngeh3 

ika curi Resipi Siput Sedut ni..macam sedap je..huhu



2 comments:

syerz eyryn said...

oyeayhh ! ryn pown sme laa. .
haha. . ta mkn si sedut nie :p

najihah sahami said...

waaa...meleleh air liur,.mish suka gilerrrrr siput sedut..lama xmakan.