..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Wednesday, June 30, 2010

..yang telah berlalu..

hari ni hari mengimbau sejarah..
rasa nak menitis air mata aku hari ni.. ='(

awal pagi tadi gi hantar mak amik report kad adik kat sekolah..
sekolah tu merangkap sekolah aku gak dulu..
masuk pintu pagar sekolah automatik aku ingat balik waktu aku jadi budak sekolah dulu..
tempat yang memberi kita terlalu banyak kenangan..
mana mungkin kita dapat lupa..
banyak sangat la..
kalau lalu depan sekolah pun boleh ingat dah..
dulu petang2 tolong ustaz Ramli cat pagar batu depan sekolah tu..
ingat gak gi siram pokok buah keliling sekolah..
masing2 ada anak pokok,kene jage cam anak sendiri..huhu
besar dah pokok2 tu..
dah ada hasil pun..

janji dengan ain nak jumpa kat sekolah..
dan kebetulan gak arny sekarang bergelar cikgu kat situ..
kawan aku sekarang dah bergelar cikgu pada adik aku n adik ain gak..
nak tergelak je bila ingat dia cerita bila adik2 kawan dia tegur..huhu

sementara tunggu ain sampai aku duk lepak kat depan koperasi..
bila teliti kawasan sekeliling..
terlalu banyak yg dah berubah..
zaman aku dulu tak wujud pun tempat duduk nak rehat2 kat situ..
yg ada gelanggang pasir tempat selalunya cikgu2 n budak2 yg rajin bersukan main pentanque [aku tak reti nak eja n aku suka tengok orang main je..haha]
gelanggang tu pun hilang dah..
dah tukar jadi galeri membaca siap ada bumbung, ada pokok bunga keliling..
memang jauh cantik la nak banding dulu2..
tu baru kat depan koperasi..
belum lagi gi pusing melawat keliling sekolah..

lagi 1 yg buat aku ingat cite dolu2 bile aku rasa aku langsung tak dikenali hari ni..
bila dah aku diorang tak kenal, aku lagi la tak kenal diorang..haha
aku ni tak de la femes sefemes best atlet kat sekolah dulu..
tp bila ingat balik, aku ni antara kakak senior yg disayangi la time duk hostel dulu..[angkat bakul sendiri ni..haha]
lagi2 time form 5..
nama "kak tika azali" memang akan selalu didengari..
bila terserempak dengan budak2 pakai baju kuning mesti ada yg tegur..
ni bukan cite tipu k..haha

seriously, rindu sangat nak balik time jadi budak sekolah..
waktu aku hanya seorang pelajar yg naif..
waktu aku jadi adik yg paling muda dalam kelas..
waktu hati aku suci bersih dari segala titik hitam kehidupan..
aku terima bekalan ilmu yg sangat2 cukup untuk aku jadikan pedoman..
tp kerana kelemahan aku sendiri, hati aku mula hitam waktu aku melangkah ke satu tahap kehidupan yg lebih dewasa..
kehidupan sebenar yg bergantung kepada diri kita sendiri..
tapi segala pengalaman hidup pasti akan membuat kita belajar dan mengajar untuk menjadi lebih dewasa..

dapat lepak jap dengan diorang sambil duk ngeteh kat kantin sekolah..
teh ais masih lg RM1 ye..haha
cam xcaye je..
ikut rate budak sekolah la kan..
kat cafe kolej mane nak dapat..huhu
arny dah tak boleh duk diam..
kalau boleh aku n ain nak tahan dia tak bagi nek kelas..
tp kesian plak kat cikgu baru tu..huhu
ain plak nak kene balik kl dah tghr ni..
tu yg deal jumpa kat sekolah je pagi ni..
peluang tu je yg ada..
ada gak alasan nak datang balik kat sekolah..
tp iezan gak tak dapat turun..
dah memang free tu, aku tolong hantar ain nek bus kat machap..
duk ber2 tu pun macam2 yg kitorang share..
masing2 rindu nak ada masa free cam zaman sekolah dulu..
sama2 dapat habiskan masa..
paling tak dapat lupa masa gi picnic ber4 kat gunung belumut..


tak tau bila nak dapat lagi peluang cam ni..



apa pun yg dah terjadi mustahil kita dapat kembalikan waktu yg telah berlalu..
peluang hidup yg masih ada perlu diteruskan dan dimanfaatkan..
belajar dr kesilapan yg ada dan sentiasa berusaha utk memperbaiki diri..
tiada yg sempurna tp tak salah kalau kita berusaha untuk ke arah itu..~

No comments: