..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Tuesday, July 6, 2010

..[laporan rasmi cuti sem yang tak berapa nak rasmi]..

cuti aku tak habis lagi pun..
saje buat rajin je ni..haha

2 minggu yg dah berlalu..
tiada langsung istilah boring...yeeaah!!huhu
dalam 2minggu yg dah berlalu ni macam2 gak aku buat..
cuti start jun 19hb..
planning asal kene balik tumpang pak cik drebar bus 21hb..
tp tiba2 dapat panggilan balik naik kete..
jimat duit tambang aku..haha

awal2 cuti tu excited yg teramat sangat la bila dapat jejak kaki kat kampung halaman yg jauh di mata..hoho
tanpa apa2 planning nak merayap mana2, aku duk rumah je jadi anak dara mak..huhu
tp rutin aku yg sudah pasti bila cuti adalah menjadi drebar tak bertauliah yg rasmi kepada ibundaku tercinta..
cuma cuti ni aku ada assistant sebab adik aku pun cuti sama...hihi


di kala malas nak jalan mana2 k.ngah ajak ikut balik serdang..
ku gagahi jua jasad ku yang malas waktu itu.haha..
baru tinggalkan kl dah kene balik kl semula..adoyai~
ikut pun bukan saja2..
tu pun sebab ada tugas untuk aku.. =P


sebelum sampai rumah k.ngah, singgah jap makan kat Kedai Makan Teh O Beng..
name cam gempak je..
beng beng boom...huhu
aku tak pernah rasa lagi apa yg spesyel kat Teh O Beng tu..
makanan kat situ ok la..
sok paginya k.ngah bawak bekfes kat kedai ni gak..
saje nak try roti canai kat situ..
sedap gak masuk tekak..


ni gambar laici kang yg sempat aku curi snap..=P
nak posing amik gambar lain kang orang cakap aku buang tebiat....haha


hari sabtu kene hantar a.ngah g KLIA..
dr KLIA gerak terus balik johor..
time ni la khidmatku bermula...hoho
excited pun ada sebab tu kali 1st aku dapat drive balik kampung...
tercapai gak impian..
kalau nak tunggu ada kete sendiri tahun bila la nak tunggu..huhu
tapi sikit tak best sebab kete tu auto, tangan dah biasa manual la katakan...ahaha
dan dengan pengalaman yang bermakna itu aku kini dengan yakinnya mengaku aku seorang pemandu yang berhemah dan berjaya...haha


masuk 2nd week cuti..
apa aku buat??
minggu ke2 cuti adalah waktu untuk berbakti kepada feldaku yg tercinta...ahaks...
kebetulan aku tengah cuti..
bila khidmat diperlukan apa salahnya kan..cehh haha
kerjanya pun seronok..
men conteng2 dinding..
aku suka!!aku suka!!hoho


hari pertama bekerja..
buat background wallpaper dulu ye..
hasilnya still in progress..haha

dalam sibuk dengan projek menconteng ni ada plak panggilan kene jadi comittee..
ada program sehari bersama komuniti felda..
aku pun duk la join nyibuk..
ada pertandingan mewarna,menaip pantas,badminton,petangnya ada sukaneka..
cukup penyertaan dari kanak2, belia dan tak tertinggal warga peneroka/wati..
terasa kelainan bila compare dengan program yg selalu aku nyibuk..
apa pun memang happening sampai aku pening lalat main ujan hari tu..huhu
yg bestnye aku nyibuk join pertandingan menaip pantas untuk belia..
walaupun sedar diri ni tak hebat mana dapat gak no3..huhu
oleh sebab terlalu bizi pada hari kejadian, 1 gambar pun tak sempat nak snap..haha

[projek coklat k.ngah]
jeng jeng jeng..huhu
aku ni lebih kepada duk menyibuk je..haha
cuti ni dapat gak tengok dengan mata sendiri proses menghasilkan coklat..
tolong tengok je k..huhu
coklat ni hasil air tangan k.ngah..
aku ni nak kate kreatif, jauh sudu dari mangkuk.haha..
memang tak jadi hasil apa2 kot..

nanti aku promote betul2..
yg ni masih dalam percubaan.. =)


masuk 3rd week..
apa planning?
masih dalam pertimbangan lagi la..=P
yg jadi rajin ni sebab kene tinggal kat rumah..huhu
aku stop dulu la report ni..
apa yg berlaku dalam minggu ke3 ni to be continued la ye..huhu

No comments: