..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Monday, July 12, 2010

..dari BUKIT JALIL ke UIA..

selamat sudah kembali menjejakkan kaki di bumi gombak..huhu
kembali kepada kehidupan sebenar yg belum aku capai kemuncaknya..
malam yg suram sebelum muncul hari 1st semester baru..
semangat ika semangat..
chaiyok!!aja..aja..fighting!!!

something tak best jadi hari ni, tp tak nak sedih2 la..
yg tu aku story len kali la..
kali ni aku nk share sikit info..
(yg betulnya aku nak menambah ke"expert"an aku sendiri..hihihi)

sejak hentian puduraya kena tutup utk peng"upgrade"an, aku ni antara yg kena tempias gak la sebab aku ni "muka pudu" kalau nak balik kampung..pak cik drebar bus la yg selalu tolong hantar aku balik kampung..huhu masa mula2 puduraya tutup, konon2nya pindah kat Stesen Bus Hang Tuah..tp tup2 kene pindah Bukit Jalil..adoyai la...sebelum ni aku bernasib baik je terselamat nak kene turun bukit jalil bila time cuti raya puasa..tp sekarang ni kire raya ke tak, kene selamatkan diri sendiri drpd ulat-ulat yg membiak dengan berjaya..hoho bila dah pindah Bukit Jalil, orang stesen Hang Tuah bising lak sebab tak laku..jadinya Stesen Hang Tuah sekarang khas utk trip [KL--->TANJUNG MALIM] & [KL--->SEREMBAN]

sebelum ni, nak balik kampung direct je 1 bus sampai pudu..
sekarang fikir nak turun Bukit Jalil dah buat kepala serabut..
penyakit "sakit rumah" yg meronta2 nak kena dapatkan penawar pun jadi terbantut je..haha

ni aku sediakan beberapa option yg boleh dipertimbangkan untuk trip BUKIT JALIL-->UIA (oleh sebab aku student UIA la..huhu) 




Option 1
(LRT STAR) Bukit Jalil ---> Masjid Jamek [RM1.90]
(LRT PUTRA) Masjed Jamek ---> Terminal Putra [RM2.40]
(BUS RAPID T321) Terminal Putra ---> UIA Gombak [RM1.00]

Option 2
(LRT STAR) Bukit Jalil ---> Bandaraya (SOGO) [RM1.90]
(METROBUS 91) SOGO ---> UIA Gombak [RM2.50]

Option 3
(LRT STAR) Bukit Jalil ---> Tasik Selatan [RM]
(KOMUTER) Tasik Selatan ---> KL Sentral [RM]
(LRT PUTRA) KL Sentral ---> Terminal Putra [RM2.40]
(BUS RAPID T321) Terminal Putra ---> UIA Gombak [RM1.00]

Option 4
(LRT STAR) Bukit Jalil ---> Hang Tuah [RM1.90]
(MONORAIL) Hang Tuah ---> KL Sentral []
(LRT PUTRA) KL Sentral ---> Terminal Putra [RM2.40]
(BUS RAPID T321) Terminal Putra ---> UIA Gombak [RM1.00]

Option 5 nek transpot sendiri..huhu
aku tak jumpa lagi la, jumpa kang aku update..
bila dah terbiasa guna public transpot ni aku dapat rasa advantagenya bila aku kurang masalah nak tahu mana aku nak gi, yg mana 1 nak kena naik..
apa pun kita tak boleh malu bertanya..
ikut suka sendiri, sendiri tanggung la kalau tak sampai tempat yg di tuju..huhu

* ad yg lopong lagi info aku bagi tu.t aku update la yek..hihi

No comments: