..Di Sini..

Daisypath Anniversary tickers

..meh jadi kawan ika..

Thursday, January 20, 2011

..Celoteh Ika..

dapat bercuti kat rumah..ika tak minta apa2 lagi dah..tenang..bangun pagi budak2 yg kejut..huhu tolong jadi pengacau mak masak kat dapur..bukan tak reti masak, macam tak biase je masak..tapi saje nak ngada2 dengan mak..ngeh2 tambah lagi bila barada dalam keriuhan karenah budak2 kentut kesayangan, rasa lapang je..hilang sume beban.. =)

alkisah perjalanan balik semalam (sibuk nak cite gak..hihi) tiket dah beli siap2 kul 2pm..gi kelas pagi tu dah siap sedia dengan beg balik kampung..tak mau bawak barang banyak tapi kembung gak la beg balik kampung tu..huhu kelas sampai 11.30am je semalam, malas gak nak balik bilik pas tu nak kuar balik..sampai bukit jalil kul 1pm,awal lagi tu memang relax je la.kompem tak tertinggal bus kali ni...hihi 

ad masa banyak lagi tu terpikir nak cari tiket balik kl terus..cam biase la kaunter pilihan tetap la transnational..nak dipendekkan cite terminal bus machap tempat ika trun naik selalu dah tutup.plak dah...duk pikir nak trun mane nanti...takkan nak terus sampai jb, 1 keje nak patah balik..aigooo tak yah nak kalut, nanti je settlekn..cukup masa naik bus..time pak cik drebar bus check tiket tu, cakap leklok buat muke comel minta kat pak cik drebar tu nak trun kat hentian machap..tp pak cik tu boleh loyar buruk lak cakap tak mau singgah sebab malas, nak trunkan ika kat tepi higway susur kuar tol machap je..bia betoi pak cik ni...huhu sepanjang jalan kat highway tu duk pikir je, ok je kot kalau pak cik tu nak trunkan kat tepi highway tu.jalan kaki sikit sampai kuar tol tu ap la sangat kan..cam pak cik tu cakap gak, exercise la sikit..haha

agak2 nak sampai dah ika g la nyibuk kacau pak cik drebar tengah mandu..huhu nak kompemkan je mane die nak trunkan ika. cakap la kat die kalau pakcik nak trunkan kat tpi tol machap, baik pak cik trunkan ika kat tpi tol simpang renggam..sambil2 tu boleh gak borak2 dengan pak cik tu, hidup ni jangan menyombong...hikhik kompemkan dengan pakcik nak trun tepi tol simpang rengam, balik tempat duduk sendiri. tak leh nyibuk lame2 pak cik drebar tengah mandu, kene saman kang..huhu

tak jauh dah pun, dah nampak signboard kuar simpang renggam siap2 angkat beg nyibuk kat pak cik drebar lagi.hihi tapi bus tak benti tepi highway pun, pak cik drebar tu bawak bus terus sampai tol simpang renggam..bayar duit tol, benti kat tepi trunkan ika pas tu masuk balik tol simpang renggam teruskan pemanduan sampai jb..pak cik tu memang baik la tak trunkan ika kat tepi jalan je, maceh la kat pak cik..hihi ika kenal kot muka pak cik tu, dah selalu naik trun bus trans..tp pas ni mungkin tak leh nak naik trans dah, kes terminal machap dah tutup.kene la cari alternative lain..

setahun lagi tinggal nak ulang alik kl-johor...~

minggu depan cuti mid sem tp tak dapat nak balik kampung.dapat balik minggu ni ika rasa ckup dah nak tebus kesedihan tak dapat balik minggu depan..hihi pd yg nak balik kampung minggu depan atau bile2 pun, selamat balik kampung ye..be carefull..biar lambat asal selamat =)


5 comments:

hawiz said...

awal nyer..smbut taipusam ker?

..ika itu aku.. said...

@hawiz
huhu hawiz..
ika bertrma kasih pd rakyat india kat malsia ni..tnpa mrka tak de la thaipusam, tak dpt la ika nk blk kg...hihi

hawiz said...

mak aih..hihih..bgs3

khalidahmacambaguss~O_o said...

wah...bestnye cuti...;)

..ika itu aku.. said...

@khalidahmacambaguss~O_o
ika buat ct sndr ni..huhu
sernk dpt lari blk kg..ngeh2